yGraphics

Det får du med i din nye webshop

Hvis du læser med her fordi du netop har fået leveret din nye webshop, så stort tillykke og tak fordi du valgte mig til at lave din nye webshop. Jeg håber at både du, dit team og kommende kunder får stor glæde ud af den. Dette indlæg er skrevet både til dig som lige har fået din webshop, men også til dig som overvejer at bruge yGraphics til at lave din nye webshop.

Hvad følger med?

Prisen for en webshop hos mig varierer efter behov. Vi skræddersyer den løsning som passer til netop jeres virksomhed og budget. Der er mange parametre der spiller ind, såsom bl.a. antal af undersider, skal grafik inkluderes, hvor mange produkter (er det et par produkter eller en megastore) m.fl. Men efter at have lavet webshops nærmest på fuldtid de sidste tre år, så ved jeg af erfaring hvad der som minimum er behov for og dette inkludere jeg i min “standardpris” på 9.000 kr. ex. moms for en webshop:

  • Responsivt layout
  • Opsætning
  • Opsætning af forside og tre tekstsider (f.eks. “om os”-, “handelsbetingelser”- og “kontakt”-side)
    • Herunder opsætning af kontaktformular
  • Integration mellem webshop og din valgte betalingsindløser
  • Integration mellem webshop og fragthåndtering/booking
  • Opsætning af mailflow i købsprocessen

Når jeg laver webshop så er det enten i Shopify eller WordPress. Her får du naturligvis adgang og 100% ejerskab til det hele.

Hvad skal du selv tage stilling til?

Når du får lavet en webshop hos mig, så er der naturligvis forskel på hvor meget eller hvor lidt du skal skal tage stilling til efterfølgende. Som udgangspunkt arbejder jeg efter metoden, at du selv skal kunne stå for alt fremtidig vedligeholdelse og opdatering af din webshop. Både når det kommer til driften, men også i forhold til at få opdateret din hjemmeside (hvis du anvender WordPress, læs her hvorfor det er vigtigt), foretage backup samt at udskifte det visuelle såsom bannere og tekst.

Mange tror at når man får lavet en webshop, så følger der automatisk alt med i pakken. Det gør der ikke nødvendigvis, med mindre andet er aftalt på forhånd. Så når du overtager din webshop, så er der et par ting du (måske) bør være opmærksom på, for at sikre det bedst mulige resultat.

  • Køb af domæne + webhotel
  • Tekstmateriale
  • Billedemateriale
  • Aftale med betalingsindløser
  • Fragtaftale med f.eks. GLS, Postnord eller DAO
  • Opsætning af Google Analytics
  • Integration med Facebook (f.eks. pixel til brug ved markedsføring)
  • Integration med Instagram
  • Grundlæggende SEO optimering
  • Automatisk flow mellem webshop og nyhedsmails

Når vi sammen skræddersyer en løsning ud fra din kravspecifikation så er det muligt at vi inkludere ovenstående. Men det er vigtigt for mig at vide, hvis det er noget du ønsker skal medfølge til en start.

Husk at det kræver tålmodighed

Jeg ved godt at det kan være svært at investere en masse tid og penge i et projekt, som ikke nødvendigvis genere omsætning fra dag et, særligt hvis du starter fra bunden som et helt nyt brand. Du undrer dig måske også over, hvorfor du ikke kommer frem som det første i Googles søgeresultater. Husk på, at ting tager tid. Jo mere tid og omsorg du investere i din webshop, jo bedre et fundament skaber du. Succes skal nok komme. Men når jeg laver en webshop til dig, så er det dit ansvar, at sørge for at lokke besøgende ind.

Har du brug for hjælp, vejledning eller et fingerpeg i den rigtig retning i forhold til markedsføringen af din nye side, så er du altid velkommen til at kontakte mig. Jeg kan både hjælpe dig med at få produceret det grafiske indhold til dine annoncer, men jeg kan også give dig min anbefaling til nogle af de dygtigste folk indenfor markedsføring på sociale medier og google.